Побудова "розумної" бездротової інфраструктури в мережі "ОККО"

"Концерн Галнафтогаз" - провідна українська компанія, один з лідерів на ринку нафтопродуктів, основною діяльністю якої є роздрібна реалізація пального та супутніх товарів через мережу заправних комплексів "ОККО". У структурі компанії працює і найбільша в Україні мережа закладів харчування в дорозі, в тому числі 41 ресторан, які працюють під брендами A la minute, Pasta Mia і Meiwei.

 

Більшість компаній в нинішніх умовах шукають конкурентні переваги і йдуть по шляху трансформації бізнес-моделі.

Так, оператори зв'язку трансформуються в комплексні ІТ і телекомунікаційні компанії, а мережі заправок, наприклад, розширюють свої лінійки продуктів і послуг до повноцінних ритейл гравців.
Мережа автозаправних комплексів "ОККО" не перший рік нарощує свої масштаби за рахунок відкриття в прив'язці до АЗК магазинів, кафе і тематичних ресторанів. Закономірно, що розширюючи сфери діяльності, "Концерн Галнафтогаз", який володіє мережею АЗК "ОККО", вибрав шлях завоювання позицій за допомогою якісної взаємодії з відвідувачами і підвищення рівня обслуговування. У зв'язку з цим перед ІТ-підрозділом компанії постало завдання забезпечення бездротовим Інтернетом близько 400 автозаправних комплексів з розмежованим доступом для співробітників і клієнтів. Разом з тим, організація бездротової мережі передачі даних не була єдиною метою, оскільки замовник передбачав використовувати розширені можливості і додаткові сервіси Wi-Fi.

Case study_версія для друку

Гостьове підключення клієнтів АЗК було організовано відповідно до вимог простоти доступу, тому для клієнтів "ОККО" була реалізована технологія підключення через рекламний портал.
Сам процес підключення залежить від платформи пристрою, яку використовує клієнт. Після приєднання до відкритої Wi-Fi мережі автоматично, або вручну запускається веб-браузер зі стартовою сторінкою порталу "ОККО", де користувач здійснює вхід в мережу.

Крім того, рішення передбачає і альтернативний метод підключення - через особистий аккаунт в Facebook. На перший погляд, цей метод є більш універсальним, але, в той же час, вимагає додаткового введення пароля і логіна, що часто бентежить гостей. Потрібно враховувати, що після первинного Facebook-підключення, браузер при бажанні запам'ятовує введені дані, і повторної необхідності логінитися немає. Завдяки методу підключення через Facebook компанія отримує більш персоналізовані дані своїх клієнтів, а клієнт - спеціальні акції та пропозиції.
Рішення поєднати два способи підключення через портал і Facebook було викликано бажанням дати альтернативу вибору клієнтам і забезпечити для них найбільш комфортні умови.
Після підключення користувачі автоматично перенаправляються на сторінку замовника в соціальній мережі, де "ОККО" завжди оперативно інформує своїх абонентів про новини, акції, а також дає можливість спілкуватися в режимі реального часу.

Олексій Севонькін, директор департаменту телекомунікацій, компанія "ІТ-Інтегратор":

"Крім якісного бездротового доступу на 400 заправних комплексах "ОККО" в рамках проекту була запланована реалізація аналітичних можливостей системи Cisco Connected Mobile Experience (CMX) на базі Wi-Fi - збір даних з усіх АЗК в єдину базу. Інформація, доступ до якої надає система CMX, накопичується і може аналізуватися компанією для прийняття управлінських рішень з питань маркетингу, продажів, лояльності та ін. "

Можливості Cisco CMX дозволяють значно розширити функціональність рішення бездротового доступу Wi-Fi, надаючи ряд унікальних переваг. Система відображає в реальному часі список всіх занесених до неї АЗК по регіонах і формує безліч аналітичних звітів. Адміністратори системи в режимі online можуть відстежувати кількість виявлених (ті, у кого включений Wi-Fi на пристрої) і підключених користувачів до мережі, розуміти, як часто вони бувають на заправці, і, відповідно, пропонувати унікальні торгові пропозиції в мережі АЗК.
Функція точної геолокації (до 1 метру) на АЗК не використовувалася, з причини відсутності такої необхідності, але в подальшому при збільшенні площі АЗК, або появі такої потреби з інших причин, рішення може розширюватися.
По кожному користувачу система збирає дані, включаючи тип пристрою, стандарт, швидкість і обсяг передачі даних, тривалість і час сеансу. У разі Facebook-підключення, відображається також відкритий профіль користувача з соціальної мережі. В рамках всіх зібраних даних існує можливість здійснювати пошук конкретного користувача, наприклад, по MAC, IP адресою або user name, відстежуючи при цьому історію підключення до мережі.
Отримані дані формують різноманітні звіти, які можна самостійно налаштовувати, вивантажувати в різних форматах та змінювати вид відображення.

  Приклади найбільш важливих і показових звітів (за результатами 2 тижнів використання рішення на обраних 107 АЗК):

  1. Звіт за кількістю користувачів. Всього за два тижні роботи рішення система зафіксувала 64 848 підключень користувачів, з яких 46% виявлялися мережею мінімум двічі. Даний звіт можна аналізувати як в режимі реального часу, так і в порівнянні з попередніми періодами, наприклад, з вчорашнім днем.
  2. Середнє перебування користувачів становить близько 18 хвилин, включаючи АЗК з кафе, які є не на всіх об'єктах мережі. Щоб виключити із звітів дані про підключення в мережу співробітників "ОККО", було прийнято рішення вилучати з статистики сеанси, тривалість яких становить понад дві години.
  3. Звіт щільності по зонах має незаперечну цінність саме для представників сфери рітейлу, особливо для ТРЦ.
  4. Звіт по переміщенню між об'єктами демонструє число користувачів, які були підключені на конкретній АЗК, і при цьому раніше потрапляли в поле дії мережі інших заправок або об'єктів "ОККО".
  5. Відсоткове співвідношення підключених користувачів до тих, які мали активний Wi-Fi, але не зробили підключення до мережі. Близько 25% приїжджаючих на заправку з включеним Wi-Fi щодня підключаються до мережі "ОККО".
  6. Розподіл користувачів за часом перебування. Один з ключових звітів для підрозділу маркетингу та продажів показує розбивку по тривалості перебування на об'єктах компанії, дозволяючи найбільш вигідно побудувати процес взаємодії зі своїми клієнтами. Так, в середньому 11% гостей перебуває на АЗК від 0 до 5 хв, 63% - 5-20 хв., Інші потрапляють в тимчасові відрізки 20-60 хв., 60-120 хв. і більше 120 хв.
  7. Звіт по найбільш/найменш завантажених заправках цікавий в порівняльному плані, роблячи вибірку, наприклад, по десятці найбільш завантажених станцій на сьогодні або по днях тижня, завдяки якому компанія планує і грамотно розподіляє свої ресурси.
  8. Завантаження АЗК в реальному часі дозволяє контролювати число користувачів протягом доби, аналізуючи активність підключень.

Олексій Севонькін, директор департаменту телекомунікацій, компанія "ІТ-Інтегратор":

"Ключова вигода реалізованого проекту полягає в тому, що "ОККО" надає не тільки безпечний і надійний Інтернет доступ для своїх клієнтів, отримуючи корисні дані для свого бізнесу, але і має можливість за рахунок аналітичних інструментів надати їм унікальні персональні пропозиції та акції. Незважаючи на те, чи підключався до корпоративної мережі користувач чи ні, він потрапляє в аналітичний звіт, дозволяючи компанії робити висновки і аналітичні прогнози. Забезпечуючи якісним бездротовим доступом всі свої точки обслуговування, замовник отримав явну конкурентну перевагу, що дозволяє бути ближче до клієнта і краще розуміти його потреби ".